Sisältömarkkinointi

Mikä ihmeen sisältömarkkinointi?

Vaikka sisältömarkkinointi sisältää markkinointi-sanan, se ei tarkoita, että kehutaan ja markkinoidaan omia tuotteita tai palveluita. Se tarkoittaa hyvää sisältöä, joka luo kiinnostusta toimintaasi kohtaan ja vahvistaa uskottavuuttasi. Jos osaat itse kirjoittaa jouheasti, olet onnekas! Kirjoitat kiinnostavia tarinoita ja blogeja aihepiiristäsi ja annat niille siivet twitterissä ja linkedinissä. Sitä kautta sivuillesi tulee kiinnostuneita kävijöitä.

– Jos olet kampaaja, kerrot – kuvan kanssa – miten hurja pyörremyrsky Maijun päähän rakennettiin naamiaisjuhliin, mitkä hiusvärit ovat nyt nousussa ja millä pääsee hilseestä eroon.

– Jos sinulla on kuljetusliike, kerrot, kuinka lasti saatiin perille silloin, kun oli se mieletön lumimyräkkä tai kuinka paljon kumia yritys käyttää vuodessa ja miten se kierrätetään.

Jos taas et usko itse osaavasi tai et ehdi kirjoittaa, kauttamme avuksesi löytyvät ammattilaiset, jotka ideoivat kanssasi sisältöä vaikka mistä aiheista ja kirjoittavat tarinat sinulle luottamusella nopeasti yrityksesi näkökulmasta. Sinä hyväksyt ne nimiisi, ja ne leviävät sosiaalisessa mediassa ja levittävät tunnettuuttasi.

Miksi sisältömarkkinointi kannattaa

  • Saat lisää kävijöitä kotisivuillesi
    Kotisivut ovat yleensä vain yhteyskanavia, joten miksi kukaan kävisi niillä, jos yhteystietosi löytyvät muualtakin? Paitsi, jos luvassa on jotain kiinnostavaa: uutta tietoa, ohjeita, tarinoita… Kun sivuillasi on kiinnostavaa sisältöä, niille tulee kävijöitä, mikä taas nostaa sivun arvoa ja näkyvyyttä hakukoneiden silmissä.
  • Sivustollesi tuleva liikenne on ilmaista
    Kun saat ihmiset tulemaan sivuillesi omasta halustaan ja onnistut sisältömarkkinoinnissa, saat seurauksena myös WOM-mainintoja (Word Of Mouth, eli ”puskaradiomainosta”), jotka ovat tehokkaita.
  • Se vahvistaa brändiäsi
    Hyvä sijoittuminen hakukoneissa kohottaa brändisi arvoa, oli yrityksesi pieni tai suuri. Sisältömarkkinointi eli kiinnostavat ja antoisat sisällöt sivullasi nostavat uskottavuuttasi ja arvostustasi yrittäjänä.
  • Saat juuri oikeanlaisia asiakkaita
    Kun sivuillasi on potentiaalisia asiakkaitasi kiinnostavaa sisältöä (tarinoita, esimerkkejä, ohjeita, kuvia, blogeja), sinne tulevat juuri oikeanlaiset asiakkaat. Logistiikkayhtiön sivulle tulevat juuri logistisista palveluista kiinnostuneet ja kampaamosivuille kampaamopalveluita etsivät.
  • Tulokset ovat pitkäaikaisia
    Kun asiakkaat ovat oikeanlaisia, ja kun he kiinnostuvat sisällöistäsi, he eivät putoakaan pois kuten usein maksullisen mainoskampanjan päättyessä. He luottavat sinuun, koska tarjoat hyviä sisältöjä eli tietoa, näkemystä, viihdettä, heitä kiinnostavasta aiheesta, jonka sinä hallitset.

Näin saat sisältömarkkinointisi kuntoon

Sisältömarkkinoinnin asiantuntijamme tutustuu verkkosivuihisi ja yritykseesi. Sen jälkeen keskustelette tovin puhelimessa yrityksestä ja sen mahdollisuuksista sisältömarkkinoinnin suhteen. Kun hyvä luottamus on syntynyt, suunnittelette yhdessä, miten sivuistasi tehdään kiinnostavat juuri oikealle kohderyhmälle.
Jos et halua kirjoittaa itse, kokenut asiantuntijamme kirjoittaa sinulle tekstin. Hyväksyt sen, kun se on hiottu sopivaksi. Levität sisältösi sosiaalisessa mediassa itse asiantuntijamme ohjeiden mukaan tai jätät senkin huoleksemme. Kenenkään ei tarvitse edes tietää, että sait apua. Sinä olet päivä päivältä keskeisempi oman alasi asiaintuntija!